Ciccililia

Ensamheten...

Publicerad 2013-02-02 20:48:42 i Allmänt,

Idag har jag haft en hemmalunkardag. Det innebär att jag skrotat runt hemma i mina bästa mjukisbyxor och mitt mest använda,slita linne och plockat med lite grejer, diskat, lagat mumsig mat, tagit ett långt bad och druckit vin. 
Himla trevligt att bara umgås med sig själv ibland och göra saker som man känner för för stunden. 
 
Under dagen har jag även hunnit med att fundera och filosofera över en del saker...
 
Nån mer än jag som såg Skavlan igår? 
Vanligtvis brukar man ju inte behöva en skämskudde när man ser det programmet men igår va jag riktigt spyfärdig! 
Och tro det eller ej, det va inte av den finska EU-ministerns hurtighet eller enorma tänder! 
Det va ju självklart på grund av Anna Wahlgren och hennes hemska martyr-beteende och snack om spjut i mamma-hjärtat! 
Utan att ha nån kännedom om konflikten hon har med sin dotter, utan att ha sett Felicias medverkan i Skavlan och utan kunskap om hur det är att vara mamma själv måste jag ändå ge henne ett GIGANTISKT underkänt för hur hon betedde sig i studion. 
Sakerna hon sa, sättet hon besvarade frågorna, hur hon pratade om sin dotter och hur hon inte ens kunde hålla reda på vad hon själv skrivit i sina böcker var hela hennes framträdande så sjukt pinsamt att jag var nära att byta kanal. Jag kan inte förstå varför man skulle ljuga om sin uppväxt. Jag kan inte heller förstå hur man kan vilja tala ut som sin dotters svek i tv. 
Det va ju som Skavlan försökte fråga Anna innan hon babblade på om spjut och alkohol, har hon inte redan förlorat när hennes dotter gett ut en sån här bok? 
 
Jaja, vad vet jag? Jag har en väldigt bra relation med mina föräldrar och har absolut inget att klaga på vad gäller min uppväxt... Eller jo, det skulle väl möjligtvis vara de oerhört traumatiserande campingresorna till Danmark, Tyskland och Holland. Jag HATAR verkligen att tälta! Det enda jag minns är köld, fukt och avundsjuka för att Peters familj hade så mycket större tält! 
 
 
En annan fundering som dykt upp i mitt huvud under kvällen är hur dom väljer artister till Mellon? Det är ju samma artister hela tiden... Är det så att man får vara med tills man vinner och då åker man ut? Efter några år när ens vinst är bortglömd får man försöka igen och då gäller ovanstående igen?? (Ja, jag tänker på Perelli)
Och går det kass och man ger upp för ett tag kan man få vara programledare istället? (Ja, jag tänker på Perelli igen! Och Danny i år då...)
 
Just nu sitter och sippar på romåcola och självklart tittar jag på Mellon! Man måste ju haka på resten av landet! ;)
Bäst just nu är Japantjejen som egentligen är en kille! Tänk om han ska vinna hela skiten?! *hoppas hoppas*
 
Oj, där tog spriten slut! Dags att korka upp vinet om jag ska orka stå ut hela programmet! 
Nä, så illa är det inte men det blir ju helt klart mer underhållande! 
 
 
Puss å kläm på er! 

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2013-02-02 22:06:22

Du är härlig! Puss på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cicci

Cecilia heter jag och jag bor i Göteborg. I min blogg får ni följa mig i min vardag, när jag är bitter på att tågen inte går som de ska, när jag pysslar hemma och när jag röjer i köket. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela